Este vorba de prima de anul acesta, un corp de navă realizat sub coordonarea unor parteneri olandezi care va pleca într-o săptămână în Olanda, pentru a fi echipat cu cinci motoare electrice, cu emisii zero de carbon. Nava a fost construită pentru un armator german, care apreciază calitatea lucrărilor efectuate la șantierul de la Drobeta-Turnu-Severin.
Nava are o capacitate de încărcare de 2990 de metri cubi și o lungime care depășește 10 de metri. Va transporta containere, pe apele interioare ale Europei, cel mai important fiind sistemul de propulsie electrică asigurat de cinci motoare electrice alimentate de generatoare pe bază de hidrogen, cu emisii zero de carbon.

„Europa investește în echipamente care reduc noxele, este normal, sunt echipamente care emit astfel de noxe, pe care generațiile următoare ar putea să nu le mai gestioneze la fel de bine. Noi ne-am aliniat acestui trend, este a treia navă corp pe care o construim aici și se echipează în Olanda”, a declarat Adrian Patriche – director general adjunct Șantierul Naval
La momentul lansării au fost prezenți partenerul olandez cu care s-a colaborat la proiectare și execuție, dar și armatorul german pentru care a fost realizată această navă.
Pentru anul acesta, navaliștii din Mehedinți au în proiect să construiască mai multe nave echipate complet, prima fiind un pasager de cinci stele.

„În continuare vom lansa până la sfârșitul anului încă trei sau patru nave, vom lansa nave cât mai complete cu valoare adăugată cât mai mare. Ne vor ajuta subcontractori din Olanda din Germania, vor mai veni și din Galați. Vom încerca să aducem plus valoare șantierului cât și orașului”, declară, la rândul său, Constantin Georgescu – acționar majoritar Severnav
După lansare, lucrările de echipare completă vor continua până pe data de 26 martie, atunci când nava pleacă spre Olanda pentru montarea propulsiei, urmând ca apoi să fie livrată armatorului german.












