Societatea Națională a Apelor Minerale S.A. (SNAM) așteaptă investitori care să exploateze 13 surse disponibile de apă minerală și terapeutică aflate în zone cu tradiție în domeniu precum Biborțeni, Lipova sau Bixad.
Compania deținută de Stat, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, anunță că dispune de 13 surse libere (necontractate) de apă pentru care așteaptă investitori care decid să-și facă o afacere din îmbuteliere apă sau în domeniul wellness-ului, dat fiind că printre cele 13 izvoare sunt și unele cu apă terapeutică.
Potrivit unei postări de pe pagina proprie , cele 13 izvoare sunt Biborțeni F8, Jigodin F1, Malnaș, Malnaș medicinal, Stânceni F1, Cufoaia Dealul Bulș, Talomir BODOC, Siculeni, Dealul Bogat, Bixad, Sacoșu Mare, Lipova F21, Poiana Cosnei.
Debitele acestor izvoare sunt între 0,5 litri pe secundă și 4 litri pe secundă. La categoria apă terapeutică, debitele sunt încă și mai mari. SNAM deține licențe concesionate de către Agenția Națională pentru Resurse Minerale, iar relația între companie și potențialii investitori funcționează astfel: beneficiarul își asigură instalația de îmbuteliere și lanțul logistic, iar SNAM îi facturează apa îmbuteliată conform prețului fix reglementat,de 43,25 de lei pe metrul cub (o mie de litri) fără TVA, în urma licitației în care principalul criteriu de selecție este volumul asumat de client pentru îmbuteliere.
Dincolo de demersul de a găsi parteneri care să îmbutelieze apă, SNAM își propune să devină ea însăși îmbuteliator. Ceea ce s-ar putea întâmpla chiar anul viitor.
”Ne dorim să dezvoltăm o capacitate de îmbuteliere și să devenim jucători în piață. Suntem la 80% cu acest proiect, ne mai trebuie două aprobări. Această capacitate de îmbuteliere este cerută de acționarul unic, Ministerul Economiei, prin contractul meu de mandat, ca director general”, a spus Alin-Iuliu Udriște, director general SNAM, în cadrul unui eveniment de business organizat recent.
Potrivit acestuia, studiul de fezabilitate realizat pentru acest proiect a evidențiat că este mai oportună achiziția unei facilități deja existente de îmbuteliere, care să aibă și un număr oarecare de clienți, decât dezvoltarea de la 0 a uneia. Motivele sunt atât financiare, cât și de logistică.
Nu există încă o denumire de brand aleasă pentru viitoarea apă a statului, dar Udriște a sugerat că ar putea fi cumva legată de Dacia, pentru a sublinia apartenența la spațiul carpato-danubian. Cât despre desfacerea în piață a produsului, această apă ar putea intra în lanțurile de retail, dar ar putea merge și la export.
”Noi, ca stat, avem atașați comerciali în multe din țările lumii, multe dintre acestea cu probleme serioase în procurarea de apă pentru băut. Ar putea promova apa noastră pentru livări la export. Apoi, să nu uităm că avem război la graniță. Apa este resursă strategică declarată ca atare de CSAT.
Trebuie să avem o capacitate la care să apelezi de urgență în caz de ceva nedorit”, a mai arătat directorul SNAM, citat de Stiripesurse.ro
Sursa: Stiripesurse.ro