Ministrul Educației, Daniel David, a prezentat prioritățile guvernamentale pe termen scurt și mediu, axate pe cercetare, învățământ universitar și preuniversitar, în cadrul Comisiei pentru Învățământ, din Parlamentul României.
Adoptarea noilor planuri-cadru pentru învățământul preuniversitar vor fi finalizate până la sfârșitul lunii iunie.
Acestea vor trebui să răspundă așteptărilor elevilor, părinților și cerințelor mediului socio-economic, iar una dintre provocările majore va fi legată de conținutul educațional și impactul acestuia asupra formării tinerilor. Pe acest subiect, a avut loc și intervenția unui deputat mehedințean.

” În acest context, am intervenit pentru a sublinia posibilele consecințe ale excluderii Istoriei și Geografiei din trunchiul comun al disciplinei școlare, atrăgând atenția asupra riscurilor privind diminuarea sentimentului de apartenență, înțelegerea fragmentară a realității și restrângerea opțiunilor academice viitoare ale elevilor. Din fericire, ministrul educației a fost atent la solicitările societății, la semnalele trase de universitari, parlamentari și profesori, astfel încât aceste două discipline esențiale vor rămâne în trunchiul comun pentru toate clasele liceale. Domnul ministru Daniel David a precizat că „Istoria și Geografia vor rămâne în trunchiul comun, pentru toate clasele liceale, dar vor fi modificate conținuturile, astfel încât acestea să fie relevante, aerisite, care ulterior să poată fi predate la clasă sub formă de competențe”, a transmis deputatul PSD, Alin Tomoescu.












