Deputatul Alin Tomoescu vorbește despre schimbările care vizează sistemul de învățământ preuniversitar. Cu experiență în domeniul educației, deputatul PSD atrage atenția asupra importanței studierii în școli a celor două materii: istorie și geografie.
” Educația trebuie să rămână un pilon al identității naționale și al dezvoltării societății, iar istoria și geografia joacă un rol esențial în acest proces. Studiul Istoriei le permite tinerilor să înțeleagă formarea României, valorile democratice și lecțiile trecutului, prevenind dezinformarea și promovând implicarea civică. Geografia, la rândul ei, oferă cunoștințe fundamentale despre realitățile economice, geopolitice și de mediu, ajutându-i pe elevi să analizeze lumea contemporană și locul României în cadrul internațional. Eliminarea acestor discipline din trunchiul comun ar avea consecințe grave asupra formării tinerilor. Fără o educație istorică solidă, generațiile viitoare vor fi mai vulnerabile la fake news și manipulare, iar lipsa geografiei va limita înțelegerea provocărilor economice și de mediu. Aceste materii dezvoltă gândirea critică, capacitatea de analiză și oferă perspective necesare pentru luarea unor decizii informate în societate”, transmite acesta.
Învățământul românesc a suferit numeroase schimbări de-a lungul anilor, însă, o reformă se cere cu siguranță în acest domeniu. Dar, cu condiția ca această reformă să reprezinte interesele tuturor factorilor implicați în procesul educativ.
” Reforma educației trebuie să urmărească modernizarea metodelor de predare, nu eliminarea disciplinelor esențiale. Istoria și geografia pot fi adaptate noilor realități prin studii de caz, metode interactive și aplicații practice, menținându-le relevanța în formarea elevilor. Excluderea lor din trunchiul comun ar însemna o generație mai puțin conectată la trecut, prezent și viitor, afectând identitatea națională și coeziunea socială.
În calitate de deputat al Partidului Social Democrat, susțin păstrarea istoriei și geografiei în trunchiul comun, ca elemente esențiale pentru educația generațiilor viitoare. România are nevoie de cetățeni care își cunosc trecutul, înțeleg realitățile contemporane și sunt pregătiți să contribuie responsabil la dezvoltarea societății. Orice reformă trebuie să asigure o educație echilibrată, care îmbină inovația cu păstrarea valorilor fundamentale”, a subliniat Alin Tomoescu.












