Astăzi, mai mult de 37 de kilometri din Drumul Expres Craiova-Pitești (DEx12), cunoscut și sub denumirea de „Autostrada Ford Otosan”, devin accesibili pentru șoferi. Este vorba despre două sectoare: 17,7 kilometri din tronsonul 1 și 20 de kilometri din tronsonul 4, potrivit anunțului făcut de Asociația Pro Infrastructura.
Tronsonul 1 al DEx12- detalii tehnice:
Primul tronson, care măsoară aproximativ 18 kilometri, este deschis traficului începând cu după-amiaza acestei zile. Totuși, finalizarea unui pod și a unei porțiuni din apropierea Craiovei rămâne în lucru, urmând să fie gata în săptămânile ce urmează.
- Lungime: 17,7 km
- Lățime benzi: 2x(2×3,5 m)
- Constructor: Ozaltin (Turcia)
- Valoare: 439 milioane lei (fără TVA)
- Stadiu lucrări: 95% (noiembrie 2024)
- Termen contractual: martie-aprilie 2025

Deși lucrările au debutat inițial în 2018 cu Tirrena Scavi, acestea au fost abandonate în 2022. Ulterior, compania Ozaltin a preluat proiectul în 2023, reușind să devanseze termenul contractual cu aproximativ trei luni.
Pe lângă tronsonul 1, aproape 20 de kilometri din tronsonul 4, între Colonești și nodul rutier Albota, sunt, de asemenea, disponibili pentru trafic, fiind construiți de firma românească UMB.
- Lungime totală tronson: 31,8 km (inclusiv drum de legătură cu DN65)
- Constructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
- Valoare: 755 milioane lei (fără TVA)
- Stadiu lucrări: 85% (noiembrie 2024)
- Termen finalizare: Trim. II 2025

Restul tronsonului, incluzând conexiunea cu autostrada A1 spre București, va fi finalizat până în primăvara anului 2025, în funcție de condițiile meteorologice.
Asociația Pro Infrastructura a subliniat performanța echipei UMB, care a reușit să pună în circulație peste 60 de kilometri de drumuri rapide și autostrăzi într-un singur an, stabilind un nou record pentru România.
Foto- facebook/Asociatia Pro Infrastructura












